Monday 6 May 2013

TERBAEK !!

Assalamualaikum ..

Bermulah lah hari yg sgt lah membosankan bila hujung minggu aku ada program yg wajib kena p . Nie program 7 Pillars aku , al maklum la bila dh jd mahasiswa ni kena la cukupkan ketujuh-tujuh program ni . Kalau tak tak grade la aku .. hehe .. Berat gila nk bangun dari katil seawal pagi weyh . Selalunya aku balik kg , maklum la rumah dekat dgn u . Terasa rindu kg la pulak , sob sob . Walaupun banyak dugaan dan hasutan , aku berjaya jgk habiskan slot2 program tu . Alhamdulillah :)




Program ni terbahagi kpd 2 slot ceramah dan 5 slot LDK . LDK tu latihan dalam kumpulan . Masa slot pertama , semua nampak mcm okay la jgk sbb slot2 ceramah ni menyentuh soal POLITIK . Ramai la jgk yg tido, ada jgk yg dgr mp3(tambah-tambah bdk sebelah aku.heeee.) dan ada jgk yg khusyuk mendengar . Lepas habis 2 slot ceramah , kami dipecahkan kpd group kecik-kecik.Terpecah la geng aku , mujur la dlm group aku ada jgk bdk kos aku .(thanks to yah dan syaza) . Best jgk campur2 kos ni , bole la kenal-kenal . 




Bagi pandangan aku la, program ni sgt bagus tapi cara pengisian ceramah tu yang mcm tak berapa bagus.Banyak macam nk burukkan pembangkang ja.Apa kata kalau laen kali buat la program ni kat tempat laen ka, buat aktiviti lasak ka.baru mencabar. ni tak , sembang bab politik . Memang serabut habih la otak siswa siswi ni .Kepala aku pun naek pening jgk . Mula-mula pasal pendidikan percuma la , lpas tu pasal isu kematangan intelektual la , sentuh bab harga minyak , tol , bangkitkan isu politik dan ada la jgk mcm nk salahkan 100% kpd pembangkang means PAS,DAP dan PKR lah .





Kita sebagai org yang terpelajar , boleh dah tahu apa yg betul dan apa yang salah . Buka mata , celik minda kita wahai anak muda . Perjuangkan yang benar . Dunia sekarang ni banyak sangat rasuah dan sumpah merata-rata .Ada yg sanggup mengiakan yang salah . Dunia akhir zaman la katakan . Semua jadi buta hati perut lepaih dapat duit . Astagfirullahalazimm.. Apa yang baek dari program ni kita ambik yang buruk buat kain buruk ja .. sekian ... Maaf andai terkasar ..



No comments:

Drop Your Link Here!

Sambutlah Cinta Tuhan Yang Sentiasa Dicurahkan Pada HambaNya