Monday 6 May 2013

TAKBIR . ALLAHUAKBAR !

Assalamualaikum .....


Selesai sudah pilihanraya ke 13 ni . Sayang seribu kali sayang sebab aku masih tak cukup umur nak mengundi . Lagi 2 bulan ja , kalau tak dh menang semua kerusi . Aceyyyy . kemaih gila ckp . hahaha.Walaupun terkilan sebab negeri aku dah di rampas oleh BN . Maksudnya bukan di bawah pimpinan PAS lg . Siapa pun MB , aku tak kisah , janji dy jalankan tanggungjawab dan pemerintahan dengan telus dan jujur . Bukan asyik nk buat hutang ja . hehehe .Bukan apa kesian dekat MB akan datang .




Bukan nk kata la , selama 5tahun PAS pegang negeri aku , keje depa asyik bayar hutang BN tinggai . Lepas tu rakyat negeri ni pun bising la .Katanya apa pun tak dapat .Bukan sikit cek oii , banyak sgt hutang tuh  . Apa-apa pun tahniah dan jutaan terima kasih buat Kerajaan PR negeri kedah (2008-2013) kerana telah berjaya membina kampus tetap KUIN dan membayar semua hutang BN  yg mencecah 2 billion . Tahniah jgk kerana telah menurunkan cukai tanah dan jdikan negeri kita sbg hub pertanian .
Tahniah jugak kepada BN kerana berjaya menjadi pemerintah di Malaysia. Tahniah kpd Datuk Najib sebagai PM Malaysia . Hope sangat PM kita memerintah dgn adil dan telus agar negara kita terus aman .




Semua rakyat jelata sedih sbb dh tukar pucuk pimpinan di negeri aku . Termasuk lah org2 kg aku ni . Apa boleh buat , diaorang semua kelompok besar dan dah lama menjadi kerajaan . Walau apa pun , Adun dan parlimen kawasan aku masih di monopoli oleh Pas dan PKR . Alhamdulillah . Banyak isu timbul , katanya blackout lah masa kiraan undi . Hope tak dak keje kotor lah ye wahai BN . Kalau nk menang pun biarlah menang bermaruah . Perjuangan kami belum berakhir lagi . Apa2 pun tahniah BN .




Bersyukur aku bila tgk anak2 muda dah mula bukak mata . Nampaknya bertambah lah penyokong pembangkang . Tengok di markas2 Pembangkang , penuh dgn anak muda yang berjiwa dan berjuang . Sanggup membuat pelbagai replika dan memberi sokongan kepada calon-calon . Alhamdulillah . Sekali lagi kita mampu tawan putrajaya . InshaAllah . Takbir !!  Semoga lebih ramai lg yang akan menyokong . Semoga Allah memanjangkan usia Tok Guru Nik Aziz dan semua pejuang2 laen . Amin . Jangan lupa berdoa semoga kejayaan yang mendatang atas redha Allah SWT . Sesungguhnya Allah adalah perancang yang terbaek , Bila tiba masanya . Jadilah . Renung-renungkan apa yang baek dan apa yang tak baek , jgn jadi seperti lalang sgt.Ikut ja apa yang Depa tu kata . Ada otak ada akai , jd pikir dan jd org terpakai .



#mesti ada yang tak puas hati bila baca post aku ni. Mohon maaf ya . Mesti ada yang akan kata , kita tak bole terima kekalahan . Apa pun hampa nak kata , tu hak hampa . Kami semua terima semua nya . Allah ada  dengan kami :)  sekian ....








1 comment:

a i m z said...

I'm trying to accept yg kedah dibawah mereka. mereka? cheyyy..
tapi masih tak dapat nak butakan mata hati dengan ketidak telusan sesetengah pihak. Harap makin ramai lagi anak muda yang akan membukak mata dan minda seluas-luasnya....

Drop Your Link Here!

Sambutlah Cinta Tuhan Yang Sentiasa Dicurahkan Pada HambaNya